تولید در برخی واحدهای صنعتی گیلان کاهش یافته است

کنار ملت/ معاون امور صنایع و معادن اداره‌کل صمت گیلان با اشاره به کاهش محسوس تولید در برخی واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ استان طی یک‌ماه گذشته، گفت: در پی توقف خط تولید واحدهایی مانند صنایع پولادی، سلولزی و سیمانی، بسیاری از این واحدها تعهدات صادراتی یا بورس کالا دارند که این محدودیت تولید عواقب حقوقی در پی دارد.

سعید اخلاقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاثیر محدودیت انرژی بر روند فعالیت صنایع اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل گرم سال طبق اعلام وزارت نیرو، برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال جهت مدیریت مصرف هفته‌ای یک‌روز قطع می‌شد.

وی با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان متولی تامین برق ۷ واحد صنعتی بزرگ در استان است، افزود: بقیه صنایع کوچک استان که مشترک شرکت توزیق برق هستند برای مصرف‌کنندگان کمتر از ۲ مگاوات قطع برق هفته ای یک‌روز بود که الان به هفته‌ای ۲ روز الی ۲.۵ روز افزایش یافته است.

معاون امور صنایع و معادن اداره‌کل صمت گیلان گفت: مشترکین و صنایع بزرگ نظیر پولادی، سلولزی و سیمانی که زیر مجموعه برق منطقه‌ای هستند ابتدا کاهش بار به میزان ۳۵ درصدی داشتند و تولید آنها در شیفت شب انجام می‌گرفت که الان به جایی رسیده که در شیفت شب هم اجازه تولید ندارند.

اخلاقی با اشاره به کاهش محسوس تولید در برخی واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ استان طی یک‌ماه گذشته، تصریح کرد: اکنون در اکثر روزهای هفته خط تولید واحدهایی مانند صنایع پولادی، سلولزی و سیمانی متوقف شده، در حالیکه بسیاری از این واحدها تعهدات صادراتی یا بورس کالا دارند که این محدودیت تولید برایشان عواقب حقوقی در پی دارد و متحمل ضرر و زیان‌های قابل توجهی می‌شوند.

وی ادامه داد: گزارش‌های زیادی از صنایع داریم که به دلیل قطعی‌های مکرر کالاها و مواد اولیه آنها غیرقابل مصرف شده یا حتی تجهیزات الکترونیکی خطوط تولیدی آنها آسیب دیده است.

اخلاقی بیان کرد: از طرف دیگر برخی واحدها و صنایع ناگزیر شدند به خاطر محدودیت‌ها، تولیدات خود را به روزهای تعطیل موکول کنند که مستلزم حضور کارکنان در روزهای تعطیل است و همچنین باعث افزایش ۴۰ درصدی حقوق و مزایا می‌شود، این امر خود هزینه تولید را افزایش داده است.

معاون امور صنایع و معادن اداره‌کل صمت گیلان اضافه کرد: چالش‌های محدودیت تولید صنایع در شرایطی که هزینه‌هایی مثل تامین اجتماعی، مالیات، تعهدات بانکی بدون تغییر یا تسهیل پابرجاست، به‌دور از انصاف و عدل است؛ در حالیکه این تکلیف همکاری به بخش صنعت باید همراه با مشوق‌ها و حمایت‌هایی باشد.

وی گفت: این محدودیت‌ها باعث شده برخی واحدها اقدام به تعدیل نیرو کردند یا حتی فعالیت خود را متوقف کنند. در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ماده ۲۵ اشاره شده که در مواقع اضطرار نباید واحدهای تولیدی در خط مقدم محدودیت قرار گیرند یا حتما باید هزینه‌های تحمیل شده واحدها و خسارتشان جبران شود.

اخلاقی تصریح کرد: روند توسعه صنعت برق باید متناسب با نیازهای کشور باشد زیرا ناترازی به وجود آمده باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود لذا براحی این موانع باید برخی از شیوه‌های تامین انرژی گسترش یابد، زیرا دود اصلی ناترازی انرژی برق در چشم تولیدکننده می‌رود.

معاون امور صنایع و معادن اداره‌کل صمت گیلان در پاسخ به این سوال امسال محدودیت‌ها برق صنایع بیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چطور بوده؟خاطرنشان کرد: پیک این محدودیت‌ها تا اواخر مردادماه است، اما در برآوردهای اولیه به نظر می‌رسد امسال محدودیت تولید صنایع بیشتر شده که این میزان ناترازی به تبع هزینه بیشتری به بخش تولید تحمیل می‌کند.

برچسب ها:

https://kenaremellat.ir/?p=2732

آخرین مطالب
5144833
بزرگترین معروف، وفاق و خطرناک‌ترین منکر، تفرقه و اختلاف است
5164113
جوان‌های ورزشکار موجب سربلندی ایران هستند
ویدئو
5013557
امیر کلاچای مقابل صنعت چای رودسر به برتری رسید
5150263
بازیکن گل‌گهر قرضی به ملوان پیوست
5150920
لزوم بهره مندی از ظرفیت راویان دفاع مقدس در بازگشایی مدارس
6089908
دوست داریم از مسئولان دروغ بشنویم
5148484
تاریخچه زیارت پیاده حرم امام رضا(ع)؛ از شاه عباس تا زائران بحرینی
171364863
۳۰ شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره بانوان حریم رسالت است
c44dc347bb
زخم‌های درمان نشده گیلان با حضور مسافران سر باز کرد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید